مقدمه
فضاهای اداری نشانه های بزرگ قرن بیستم هستند برج های اداری شاخصه های خط آسمان در شهرهای مهمند آنها سمبل آنچه که در این قرن رخ می دهد هستند (فرانسیس رافی “نویسنده و طراح”)
در حال حاضر در بسیاری از کشورها مانند ژاپن ۵۰% از جمعیت در ادارات مشغول به کار هستند در حالی که در شروع قرن بیستم این رقم ۵% بوده است و این نشان دهنده رشد نیاز به فضاهای اداری می باشد.
جالب توجه است که از هزینه های سالانه خدمات یک شرکت، ۳ تا ۵ درصد برای تامین تجهیزات ۴% جهت نگهداری، ۱% جهت مبلمان و ۹۰ تا ۹۱ درصد مربوط به حقوق کارمندان می باشد. بنابراین اگر ساختار اداری ۳ تا ۴% هزینه به توسعه تجهیزات و امکانات جهت بالابردن بهره وری نیروی کار اختصاص دهد تأثیر به سزایی بر روی بازده نیروی کار که ۹۰ ۹۱% هزینه ها را ایجاد می کنند خواهد داشت.


برای دست یابی به این موضوع، طراحی ساختمان های اداری بایستی موضوعاتی مختلف را درنظر گرفته و اصول خاصی را دنبال نماید با بهره گیری از این گونه طراحی، نسل جدیدی از ساختمان اداری با کارایی بالا در حال ظهور است که برای مالکین و کارکنان رضایتمندی، بهره وری ،سلامت و انعطاف پذیری بیشتر فضا را به ارمغان آورده و همچنین بهره وری از انرژی را بالا برده و رفتار محیطی مناسب تری ایجاد می کنند.
ساختمان های اداری ساختمان هایی هستند که از کنار هم قرارگیری چند واحد اداری به وجود می آیند و اصلی ترین کاربری ساختمان را تشکیل می دهند.
یک ساختمان اداری باید دارای محیط کاری با تکنولوژی پیشرفته و منعطف داشته باشد که شرایط کاری امن، سلامت، راحت، و با دوام، خوشایند و با دسترسی راحت داشته باشد. فضاهای اداری باید فضاهای کافی برای پذیرش لوازم مورد نیاز استفاده کنندگان را داشته باشند، همچنین باید توجه خاصی به جزئیات داخلی، دکوراسیون، فضاهای ورودی، اتاق های کنفرانس و فضاهای عمومی دیگر داده شود.

جهت بررسی کامل فایل و دریافت روی همین لیک کلیک کنین